Last Ninja 2 - Cracking adventure

Diskussioner om programmering

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher, hollowman

Re: Last Ninja 2 - Cracking adventure

Inläggav bjonte » 5 maj 2017, 21:18

Det är ju segt att ta sig igenom när intresset har falnat. Det är hedervärt att få klart det ändå. Har du något nytt projekt på gång?

Typiskt Twiddy att gömma en bomb. Jag försökte knäcka cyberload när det begav sig men det var fan råjobbigt. Som jag minns det laddades kod in som var fortsättningen på laddloopen men den XORades med timerregistret och laddkoden själv så det gick inte att använda breakpoint i Action Replay utan det var bara att skriva en klonad loader som gjorde likadant fast på ett annat ställe. Jag orkade inte.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare
 
Inlägg: 2016
Blev medlem: 17 april 2006, 23:12

Föregående

Återgå till Programmering/prog.-verktyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Banners

BOA Japon Mediapalatset Nostalgibutiken
Quartex Retro Overlays Retroplay Spel och sånt
Super Motaro Söders Serie & Skivhandel vintagegames.se RG 2016
cron