Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher, hollowman
e5frog skrev:Du kan använda TFCIII emulerat i VICE med om du vill köra "som vanligt".
bjonte skrev:Jag har kört Action Replay i emulator utan problem. Det är exakt som på äkta hårdvara. Jag har svårt att tro att TFC3 inte skulle funka som på riktig hårdvara. Kan du beskriva vad du gör så att det är återupprepbart?
Blacker skrev:Jag sökte med H 0000 FFFF "Model" i demon The Model. I originalmiljön listas då adressen där det står, men i emuleringen kommer ingen adress mer än 0200, som inte är rätt adress.
bjonte skrev:Blacker skrev:Jag sökte med H 0000 FFFF "Model" i demon The Model. I originalmiljön listas då adressen där det står, men i emuleringen kommer ingen adress mer än 0200, som inte är rätt adress.
Jag kör VICE 2.4. Jag tankade rommar från http://ar.c64.org/rrwiki/images/5/5e/Final_Cartridge_binaries_rr.c64.org_2013-01.rar. Jag använde ROM "Final_Cartridge_3_1988-13.crt" i VICE. För mig funkar det fint. Jag laddade the model-demot, frös med Alt-Z, valde monitor i menyn och sökte med H 0000 FFFF "MODEL". Jag hittade två ställen; 0200 och 13FD.
e5frog skrev:"Attacha" TFCIII, sen skriver du KILL (för säkerhets skull), du "mountar" d64:an och laddar med LOAD"*",8 etc
Återgå till Programmering/prog.-verktyg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster