Jag vill gärna få till det på adress $4000 då jag hade tänkt ladda in flera bilder på dom kvarvarande adresserna.
Men det slog mig nu att när man byter VIC bank så ändras adressen för Skärmminnet som VIC'n kan se. För jag trodde jag hade pekade allt rätt, pekade skärmminnet till $400 och kopierade dit data. Men när man har bytt bank kan ju inte VIC'en se den adressen, så skärmminnet kommer hamna nånstans inom den nya VIC banken.
Så i mitt fall då jag ändrade till bank 1 som kan adressera $4000-$7FFF, så blir det nya skärmminnet adressen $4000 + $400 = $4400 (om man behåller standard $400 värdet)
Kanske jag borde förstått det från era svar som hjälpte mycket ändå och jag tackar för
Hur som helst, nu till nästa problem.
Som jag visar på bilden så blir det en "grafik" bugg om man väljer att bitmap adressen ska börja från $0 istället för $2000 i $d018 registret. Jag har testat stänga av interupptsen med SEI utan att det ändrade nått.
Det måste ju vara nått c64 skriver egen data till den adressen? nånstans mellan $4400 - $4500. Några idéer vad det kan vara?