BeamRacer

Diskussioner om hårdvara

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

BeamRacer

Inläggav hof » 4 september 2020, 18:05

Vad tycker ni om BeamRacer?
https://beamracer.net/

Själv har jag lite svårt att förstå charmen med acceleratorer och expansioner som bygger om gamla retrodatorer till något de aldrig var tänkta att vara.
Jag älskar C64 idag för vad den var förr. Inte för vad den är idag eller vad den kan bli i framtiden. Vill man skapa saker som C64 aldrig klarade av finns det ju massor av plattformar att välja på, både moderna och redan uråldriga. Man sitter ju inte fast med C64 som sin enda och primära dator menar jag så man behöver kanske inte öka nyttan med den.

Att de valde att kalla lumafiltret för Lumafix Pro tycker jag ger lite dålig smak i munnen även om alla "patent pending" och "TM" bara är skämt. Ett helt annat namn hade kunnat vara på sin plats.
Annars verkar de ha lagt ner ett berömvärt arbete på produkten och på programvara och dokumentation.
hof
Nybörjare
Nybörjare

Re: BeamRacer

Inläggav bjonte » 5 september 2020, 05:26

hof skrev:Vad tycker ni om BeamRacer?

Jag tycker nog att det här är en ovanligt annorlunda och intressant produkt som inte bara är en ren accelerator. Det var säkert kul att bygga den och det är nog ganska kul att meka med den ett tag. Men som vanligt tror jag inte att den kommer att få så mycket stöd i from av mjukvara som använder den. Den är ju inte nödvändig på något sätt, jämfört med till exempel 1541 Ultimate II som folk gör sig beroende av.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare

Re: BeamRacer

Inläggav Redreamer » 6 september 2020, 08:44

Verkar som sagt vara en kul produkt. Men vill jag kunna göra mer avancerade saker så kan jag ju lika gärna plocka fram en Amiga eller något.
It always return one day!
Användarvisningsbild
Redreamer
Stormästare
Stormästare

Återgå till Hårdvara