Nunchuk64

Diskussioner om hårdvara

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Nunchuk64

Inläggav rupy » 2 oktober 2018, 00:27

Om ni vill spela plattformsspel och kunna hoppa med en andra knapp sa finns det en losning namligen att mappa UPP till A knappen pa NES/SNES classic:

https://github.com/djtulan/nunchuk64

Man far grava sig fram till hur man bestaller dom fran tyskarna som gor dom.

Den ar super bra! Edit: spelade till level 29 pa bubbel bobbel idag med grabben och det hande att knapparna inte registrerade, valdigt ovanligt men inte helt felfritt mao.
rupy
Nybörjare
Nybörjare

Re: Nunchuk64

Inläggav bjonte » 2 oktober 2018, 20:06

Det där är en ganska bra idé. Jag moddade en Megadrive-kontroller och satte en switch för att koppla en knapp till upp. Tyvärr blir det väldigt konstigt att klättra i stegar genom att trycka på en knapp så det var inte helt 100% bra i alla spel.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare

Re: Nunchuk64

Inläggav rupy » 2 oktober 2018, 22:21

Jag kopte en SMS kontroller forst, men Nintendo tog ju patent pa kors spaken, och aven fast jag hade SMS nar jag var liten efter C64:an, sa maste jag saga att NES/SNES kontrollerna ar oslagbara. Jag mailade han som lodde ihop min Nunchuk64 ang. missade tryckningar, vi far se om det kanske dyker upp ngn losning, det hande bara 2-3 ganger under 20 min sa det ar inte sa farligt, kanske t.o.m bubble bubble koden som spokar, jag hade en NES och en SNES samtidigt kan ju vara det ocksa. Hur som helst basta kontrollerna till C64 jag spelat med!

Jag har aven skaffat en Contriver analog mus som ar grym! Ser fram emot Portal spelet!
rupy
Nybörjare
Nybörjare

Återgå till Hårdvara