Söker några OctaMEd-moduler.

Diskussioner om Amiga

Moderatorer: Fanta_gbg, stonan, Zlasher

Söker några OctaMEd-moduler.

Inläggav knight77 » 16 november 2013, 17:21

När jag hade Amiga brukade jag ofta sitta och pula med musikprogrammet OctaMED Pro, göra egna låtar samt lyssna på andras verk. Nu är det så att jag söker efter förlagorna till tre moduler som jag tyckte var riktigt sköna. Är ganska övertygad om att låtarna finns men att endast namnen skiljer sig från originalversion till OctaMED-version.

Det var några acid-house låtar, de hette

fresh.pp - Låten inleds med någon som säger "This is a journey into sound", varpå någon skriker "What time is it?" Hela låten är pianobaserad men "funky" med inslag av acid house.

2:a låten är också pianobaserad och hette "Solid state.pp". Mera ren funk än acid house.

Jag har sökt på fraser och låtnamnen men inte hittat deras förlagor på youtube. Sökte på "This is a jorrney into sound" men det var inte samma låt.
knight77
Nybörjare
Nybörjare

Re: Söker några OctaMEd-moduler.

Inläggav Zedrick » 20 november 2013, 12:17

Kolla http://modarchive.org/

Det finns en del moduler med samma namn (bortsätt från filändelsen, men pp innebär väl bara att de var powerpackade om jag inte minns fel?)

Kan inte avgöra om det är Acid eller Funk eller whatever - allt sånt är pop för mig :D
Användarvisningsbild
Zedrick
Stormästare
Stormästare

Re: Söker några OctaMEd-moduler.

Inläggav knight77 » 30 november 2013, 09:05

Haha!! Jag hittade den ena av den iaf (fresh), den var inte fullt så häftig som jag minns den men ändå häftig.

Den gjordes av Magnetic Fields någon gång i början av 90-talet.

modnamn: freshou.mod
knight77
Nybörjare
Nybörjare

Återgå till Amiga