Hvem er Zlasher?

Här kan användare på forumet presentera sig.

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Hvem er Zlasher?

Inläggav Zlasher » 8 april 2010, 14:42

Jeg har jo ikke presentert meg ordentlig her, og det bør jeg kanskje gjøre.
Jeg er en 1970 modell fra Norge. Bor for tiden i Oslo i en altfor liten leilighet sammen med min samboer.

Jeg har alltid hatt ett varmt hjerte for Commodore, og kjøpte meg tidlig en C64 under en ferietur til England. (Min storebror hadde kjøpt seg en i Norge ett års tid tidligere). Etterhvert ble det både 1541 og noen joysticks. Vi hadde ikke spesielt mye penger i vår familie, og de store investeringene ble det ikke, særlig spill måtte man skaffe via venner..
Etter en stund kom jo Amiga, og det var naturlig å fortsette der, så da ble det en Amiga 500 som jeg fortsatt bruker av og til.

Etter den store Commodore fasen var jeg en stund ganske aktiv i PC miljøet, og drev Digital Eye BBS i noen år (en Norsk BBS).
Til daglig jobber jeg med Microsoft servere, klienter og systemer i en stor finansinstitusjon.

Høsten 2009 kom jeg vel i en slags midtlivskrise (?!) og startet å underholde meg mer og mer med C64 emulatorer og spill og program som man jo i dag finner alt av på internett. Etter en stund føltes det litt tomt å ikke ha hardwaren, og på impuls kjøpte jeg meg en C128. Da startet det hele, og i løpet av bare noen korte måneder hadde jeg kjøpt meg både C16 VIC20 etpar C64'er og Amiga 1200, en god del av dette hadde jeg aldri hatt før. Jeg har og kjøpt igjen masse av de gamle minnene - så som 1311 Joystick'en og 1541 Floppy drive. Atari Lynx - som jeg også har hatt ett nært forhold til - har jeg og startet å samle seriøst på - sikkert også som ett tegn på midtlivskrisen - og målet er selvsagt her å få 100% av alle releasede spill og de største uofisielle releaser, jeg har i dag alle ofisielle releasede spill, og ca 80% av prototyper og demoer. Madammen har ett nært forhold til NES, og for å dytte henne litt i samme retning fikk hun en NES til bursdagspresent i år.

Av andre spillemaskiner har man vel det mest normale - så som moderne PS3, Wii, PSP, DS og litt eldre PS2, PSX og XBOX. Jeg har og en generell interesse for elektroniske gadgets. Jeg og madammen samler også litt på filmer og har i dag litt over 800 DVD'er og BluRay'er i samlingen.

Stort sett er det to ting som står i hodet mitt - det er C64 og Atari Lynx.. Men det er jo altids rom for nye ting, feks har jeg blitt utrolig fasinert over PET - så en dag kjøper jeg meg kanskje en sånn en og?!

Du kan finne samlingstråden min på folkvagnen, og jeg skriver også litt i "andre 8 og 16 bits konsoller" om Atari Lynx.. Ellers er jeg på VG som de fleste av dere andre også er - men folkvagnen er en helt spesiell site! :wink:
Senast redigerad av Zlasher 27 juli 2010, 13:11, redigerad totalt 2 gånger.
Atari Lynx-100%
Microvision-100%
Sega Master System 20%
VC 4000-95%
Vectrex-86%
Activision Patches-70%

Commodore|Atari|Nintendo|Sinclair|Grandstand|Sega
Min retroblogg: http://retro-spill.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Zlasher
Moderator
Moderator

Re: Hvem er Zlasher?

Inläggav bepp » 8 april 2010, 21:18

Det är väl lite sent att hälsa dig välkommen (!) men ellers intressant att lära känna Zlasher litt bättre!

Det där med midtlivskrise tror jag många av oss känner igen ;-)
Användarvisningsbild
bepp
Stormästare
Stormästare

Återgå till Presentationer av användare