Presentation

Här kan användare på forumet presentera sig.

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Presentation

Inläggav kurtangle83 » 27 mars 2011, 17:54

Hej!

Övervägde att inte skriva någon presentation då jag lär nog lurka mest på forumet och kanske kommentera något spelrelaterat ibland (alt. lägga upp en annons letandes en CD32 spelkontroll). Men tänkte att det vore kanske roligare att skriva några rader och presentera min historia.

27 år gammal som skaffade en C64 sent i dess livsstid sensommaren 1992. Var kusinens brödbox med ett gäng Turbo250 band som farsan köpte åt mig som en överraskning när jag och morsan kom hem från semestern utomlands. Minns att man fick nästan svindel med tanken på hur många spel det fanns på dem banden och att man aldrig skulle hinna spela alla (så här 19 år senare så stämmer det då jag aldrig tror jag har gått igenom alla). Några år senare skaffade jag även den senare modellen från en kompis men trots den coolare looken så höll den inte lika länge. Brödboxen däremot håller fortfarande minus att jag tror SID-chippet har fått en skada. Låter förjävligt oftast. Kan kanske vara spelen men tror inte det.

Tyvärr så har jag inte bråttom att köpa en ny burk och jag använder min nuvarande ytterst sällan. I princip så packade jag upp den förra gången med tanken att jag skulle gå igenom turbo banden en sista gång före maskinen dör alt. jag slänger bort banden. Jag lär nog inte slänga maskinen eller sälja den då den har en rätt hög nostalgiskt värde oberoende funktion.

Nuförtiden måste jag dock erkänna att det inte blir mycket C64 spelande ens på emulatorer. Det händer ibland, det som är mer vanligt är att jag tankar ner allt nytt på RKO som släpps. C64 ljudet var verkligen underbart.

Så det var min presentation. Till skillnad från andra här på forumet så tror jag att jag var/är relativt "mainstream" fan av C64, inte speciellt hardcore. Oftast förstår jag knappt hälften av sakerna som det postas på lemon forumet och troligtvis här också. Fast å andra sidan, om jag sitter och läser om C64 på ett forum så kanske man inte är så mainstream fan trots allt :wink:
kurtangle83
Nybörjare
Nybörjare

Re: Presentation

Inläggav hedning » 27 mars 2011, 18:02

Välkommen! Och släng inte banden - jag och fler med mig skulle säkert vilja gå igenom dem av preservationsskäl!
...::] Genesis Project - Accept No Limits [::...
SX-64, C64GS, silver badge c64, Brödbox, C64C, C64G, Drean C64C, VIC20, Plus/4, C16, C116, C128, C128D, Atari 520 STfm, Atari 1040 ST, Atari Falcon 030, Amiga 500, Amiga 600, Amiga 1200, CDTV.
Användarvisningsbild
hedning
Stormästare
Stormästare

Inläggav kurtangle83 » 27 mars 2011, 20:50

Ah, okey. Skall spara dem då tills jag har gått igenom banden.
kurtangle83
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav d0c » 27 mars 2011, 22:31

velkommen til forumet 8)
Användarvisningsbild
d0c
C64-entusiast
C64-entusiast

Inläggav macx » 29 mars 2011, 15:21

"Disketter och kassetter får ej slängas om dessa innehåller mjukvara som ej är sparad annorstädes för eftervärlden."
gammalt Gubbdata visdomsord

/Jonatan "Macx" - lic. arkivarie

Välkommen hit förresten!
.4|\|7!|>073:[O]+3ADwhq:c*base24/7:antidote.hopto.org:23.
- Macx of Onslaught and VN Staff - www.jonatanforsberg.net -
Användarvisningsbild
macx
Stormästare
Stormästare

Återgå till Presentationer av användare