Lakanman

Här kan användare på forumet presentera sig.

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Lakanman

Inläggav Lakanman » 29 mars 2011, 08:08

Som Kreese skrev. Det började med att jag skulle skriva i tråden "När är du född" och så blev det för mycket text så det får bli en presentation.

Mitt namn är Christoffer född 1981 i Linköping och där bor jag kvar.

Började banan med ett NES som jag fick vid 6-7 års ålder. Fick min c64 när jag var 8-9 år skulle jag tro. Köpte den begagnad för en tusing av någon i området. Minns exakt vad jag gjorde den kvällen. Jag var ute och gick med min mor och jag gick och berättade för henne att en snubbe skulle sälja en C64 och jag förklarade vad det var. Mitt stora argument var att man kunde kopiera spel. Så du behöver aldrig mer köpa några spel åt mig till Nintendot. Jag kom hem och fick en tusing av min låtsasfarsa rakt av. Skapligt skevt. Jag måste tillägga att så bortskämd var jag annars inte. Dock så har jag inte så mycket minnen till den. Jag hade problem att få igång turbo spel för jag visste inte hur man laddade en turbo. Jag vet faktiskt inte vad jag gjorde med den. Efter det så hade jag Sega Mega Drive en tid. Fick senare en Amiga 500 som jag har mycket mer minnen till. Så jag kommer vara mest aktiv under Amiga delen här på forumet.

Här en bild på min nuvarande Amiga

Bild
Användarvisningsbild
Lakanman
Gesäll
Gesäll

Re: Lakanman

Inläggav macx » 29 mars 2011, 15:17

Välkommet till forumet!

Lakanman skrev:Fick min c64 när jag var 8-9 år skulle jag tro.

Jag köpte också min i den åldern, och eftersom vi är födda samma år var det alltså ungefär samtidigt. Några år senare köpte jag drive och ytterligare något år senare fick jag kontakt med scenen. På den vägen är det.

Var det turbo250-kassetter? Din gamla burk ligger inte på någon vind och spökar någonstans?
.4|\|7!|>073:[O]+3ADwhq:c*base24/7:antidote.hopto.org:23.
- Macx of Onslaught and VN Staff - www.jonatanforsberg.net -
Användarvisningsbild
macx
Stormästare
Stormästare

Re: Lakanman

Inläggav Lakanman » 29 mars 2011, 15:43

Ingen aning faktiskt. Nej den sålde jag nog, märkligt att jag inte minns vart den tog vägen.
Användarvisningsbild
Lakanman
Gesäll
Gesäll

Återgå till Presentationer av användare