Är sugen på en 128 men jag kan inte riktigt komma på varför jag ska ha en. Kikar ibland på tradera och blir lite sugen.
En 128'a med en 1571. Tänk, en dator som kan läsa dubbelsidigt på disketter och som har dubbelt så mycket minne, z80 kompatibel och ett utökat Vic-II chip (typ)
men så kommer alltid den dära tråkiga verkligheten och trampar mig på tårna. Visst jag skulle kunna köpa en och leka lite med men vad skulle jag göra med den som är att använda 128'a delen i datorn. Tja, titta på det däringa snygga demot som gjordes för några år sedan (typ det enda, nästan) Jag kan ju kopiera hela disketter i ett svep utan att behöva vända på dem... Men hur ofta skulle jag göra det? Spel som är uteslutande för 128'a är ju endast ett fåtal, speciellt om man bortser från textäventyren...
hmmm, nja. Om jag säljer mina 64'or och köper en 128'a i stället, då kan det ju vara vettigt för då måste jag ju ha 128'an framme så for jag blir 64'a sugen, men sedan är u problemet med den att den är så mycket större fysisk sett än 64'an, vilket bara resulterar i en onödig klumpighet.
Ok, nu har jag skrivit av mig. Hoppas detta "gnäll" i alla fall har hjälpt mig från att hålla på att suckta efter en dator jag inte behöver..... men så gärna vill ha... paradox? javisst!