Hej
Mitt första inlägg här men jag har "tjuvläst" inlägg på detta forum i flera år och lagom tills alla mina gamla Commodoregrejer börjar plockas ur förråden fram har jag äntligen tagit mig i kragen och skaffat mig ett konto...
Hur som helst. Ska bli intressant att höra Stevestevessons kommentarer då jag sitter på liknande fast de omvända tankarna, plockade fram min C128D och funderade på om den var värd att ha kvar i samlingen eller inte inför framtiden. Rensning av samlingen är ett måste och då kom frågan upp om den skall vara med på "måste ha"- eller på "kan vara utan"-listan om man måste rensa bland grejerna och främst plockar fram klenoderna för att spela lite gamla klassiker på då och då.
Kan tillägga att både 1571, 1541 och 1541-II finns så jag är egentligen inte beroende av något av det som C128:an erbjuder. Förutom designen och känslan då förstås.

Reflektioner på detta? Man vill ju inte heller slänga bort den för en spottstyver men som ni alla säger tidigare verkar prisbilden vara väldigt upp till köparen och tillfället...