C128D Köpa eller ej?

Diskussioner om Commodore 128

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Re: C128D Köpa eller ej?

Inläggav Redreamer » 7 mars 2015, 10:05

Priset går hela tiden upp å ner. Jag skulle som mest betala 10 000 för en... Men tur är ju att de är billigare än så ;)
It always return one day!
Användarvisningsbild
Redreamer
Stormästare
Stormästare

Inläggav Retro Mike » 7 mars 2015, 19:11

Känns ... rimligt? :)
-@#| Samlar på gamla datorer, har bland annat: C16, C116, Plus/4, C64, C128, C128D, C128DCR, VIC-20, VIC-64, Amiga 500, Amiga 600,Amiga 1200 |#@-
-= Greetings Dr. Falken. Shall we play a game? =-
<¤> www.retrodata.se <¤>
Användarvisningsbild
Retro Mike
Lärling
Lärling

Inläggav Stevestevesson » 14 mars 2015, 09:08

Oj...kul o se att den här gamla tråden vaknade till liv igen :D

Kan informera om att 128:an lever och har hälsan...

Så här i efterhand är det lite roligt att läsa vad man hade för funderingar och tveksammheter....speciellt att jag skulle behålla den tills vidare för att sen köpa en boxad ...känns kanske inte så värst troligt :D
Jag är grymt nöjd med mitt köp så här i efterhand...gulnaden på tangentbordet har jag levt med, men har tänkt att nu prova lite Retr0bright på det...vi får se hur det går...postar här om och när det blir av.
Nu använder jag den mest när jag vill köra diskar eller kassetter för den där "äkta" retrokänslan..min "bruksmaskin" är en C64:a brödbox med en 1541 Ultimate.
Hur som helst..för att svara på frågan "Köpa eller ej?" om ni får tillfälle och möjlighet köp! :D
Ha det gott!
Bilagor
128d.jpg
Användarvisningsbild
Stevestevesson
Lärling
Lärling

Inläggav Silwer » 12 april 2015, 22:10

Jo 128 D plast eller plåt har alltid varit eftertraktade, kanske inte till priser man ser på vissa håll men svårköpta av ägarna.

Jag kom nog in på att betala en 3-4 ggr iaf innan ägarna backade av nostalgin så jag köpte akdrig nån.

En trevlig nostalgi c64 i vettigt format om man bara ska ha en sån imo.

Men 10k nä det får vara :D
1000 kr? Såld!!!! De blir aldrig billigare ever inte ens trasiga då det främst är burk med tgtbord som är viktigast annat kan ordnas.

Vanliga 128or har jag flera stycken, men det är inte nåt speciellt imo då har jag hellre en brödburk ( vilket jag iofs har med ).

Det ligger en plast D på tradera, tusingen just nu, om nån vill ha en, såg ok ut på bild iaf.
För 15 år sen hade jag nog bjudit, men äsch det är en c64 och diskdrive i en stor låda bara.
16bit är tillräkligt många.
Silwer
Lärling
Lärling

Föregående

Återgå till Commodore 128