Musik till Xeno Crisis (MegaDrive, Dreamcast, Neogeo)

Diskussioner om Atari, Apple II, ZX Spectrum, Amstrad CPC, NES, SNES, Megadrive och mer...

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Musik till Xeno Crisis (MegaDrive, Dreamcast, Neogeo)

Inläggav TBC » 15 oktober 2018, 09:07

Jag backar spelet Xeno Crisis till Mega Drive och Dreamcast (de kanske gör till NeoGeo också sen).
Här kan man lyssna på lite musik från spelet:

https://www.youtube.com/watch?v=dgdceaN99gU
Användarvisningsbild
TBC
Mästare
Mästare

Re: Musik till Xeno Crisis (MegaDrive, Dreamcast, Neogeo)

Inläggav rupy » 15 oktober 2018, 22:24

Synd att detta aldrig kommer portas till 64:an.

Jag forsoker fa http://morphcat.de att porta deras senaste NES lir.

Vore coolt om vi kunde se en vag av nya spel som aven portas till alla plattformar som back in the day.

Att backa projekt ar iaf det enda man kan gora for att det ska bli verklighet.

Kan ju tipsa om "You have to win the game" och "Super Bread Box" som ar en bra portar till 64:an av nya spel! (ni har sakert redan sett dom men for sakerhets skull)
rupy
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav carlsson » 16 oktober 2018, 08:10

De flesta av de nya spelen maximerar ju prestandan ur respektive maskin och delvis designas utifrån begränsningarna, vilket brukar göra portning klart svårare och ge upphov till sämre resultat än om det hade varit ett generiskt spel som såg lika illa ut på alla maskiner. Samma resonemang som du för gällande att porta NES- och Mega Drive-spel till C64 för bl.a. Atari-folket när det gäller att porta C64-spel till Ataris 8-bitarsdatorer, istället för att nyutveckla egna spel som maximerar Atarins styrkor.

Det tog rätt många år för C64-folket att få till en version av Yoomp! som duger, och då har ju ändå inte C64 samma palett som Atari, medan i gengäld finns det andra spel till C64 som känns hopplösa att göra Atari-versioner av, allt från Micro Hexagon till Sam's Journey och allt däremellan.
Användarvisningsbild
carlsson
VIC-20 Guru
VIC-20 Guru

Inläggav rupy » 16 oktober 2018, 14:49

Ja det har du iofs ratt i. Men jag skulle anda vilja spela micro mages pa C64 med 4 joystick user port extension och Nunchuk64 pa bada med 4x NES classic controllers.

Jag vet iofs inte hur svart det ar att porta NES 64x sprites till C64 8x med multiplexing, och som du sager gubbarna i MM ar ju 8x8 pixlar med flit... du har nog ratt!

Trakigt att Yoomp!64 ar ett multi-file spel... jag kor bara RR-Net och codenet.
rupy
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav bjonte » 17 oktober 2018, 07:04

Det skulle kunna vara ganska kul det där. Jag skulle kunna tänka mig att backa det till Dreamcast, fast jag vet inte om jag har något sätt att skriva ner en ISO på en Dreamcast-CD längre.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare

Återgå till Andra 8-bitars & 16-bitars TV-spel/datorer