Vad spelar ni nu?

Diskussioner som inte passar in någon annanstans

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Re: Vad spelar ni nu?

Inläggav bjonte » 14 juni 2020, 10:14

Argh! Nu släpps snart Last of Us 2. Då blir det rörigt. Jag borde spela klart Shenmue III först.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare

Inläggav Redreamer » 16 juni 2020, 19:08

Tror du det blir något bra då? Funderar på om jag kan få frugan och stora pojken till att lira detta eller kanske 1an på ps4an efter att minstingen somnat.
It always return one day!
Användarvisningsbild
Redreamer
Stormästare
Stormästare

Inläggav bjonte » 17 juni 2020, 11:50

Ettan är bra. Ett av de bästa spelen jag har spelat. Tvåan har jag inte hört mycket om, förutom att det är mer brutalt, vilket jag inte tycker låter så bra. Jag antar att jag får prova och bli besviken. Det är väl svårt att leva upp till en tidigare succé.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare

Inläggav Redreamer » 7 juli 2020, 22:30

Då fick jag äntligen klarat av xcom! Så skönt när det är en titel som jag återkommit till säkert 3-4 gånger. Nu ska jag ligga lågt med spelandet under semestern och försöka programmera lite. Påbörjade iof. The last of us till ps4 som jag kanske kör lite...
Användarvisningsbild
Redreamer
Stormästare
Stormästare

Inläggav Redreamer » 27 juli 2020, 13:52

Råkade köpa "The Island of the crused prophet" http://retrogamernation.com/the-isle-of ... ophet-c64/

Känslan är väldigt lik shadow of hawksmill men det är top down perspektiv typ Zelda. En väldigt omfattande manual med historia. På snudden att det blir för mycket, men sådant är ju en smaksak. Gillar egentligen när spel "tar sig ut i verkligheten" genom fysisk historia i en manual.
Återkommer med mer info när jag hunnit komma in i spelet.

Har nu kört igenom halva "The last of us". Fastnar inte riktigt för det.. känns mycket som att jag spelar för att komma vidare, inte för att det är så roligt. Men det varierar. Tror att jag skulle tycka bättre om det om jag var mer van vid moderna spel, har svårt för kontrollen men en miljon knappar :D Jag spelar liksom utan fantasi eller vd man ska säga. Behöver liksom välja ett vapen å sedan gå in i striden. Ska det till improvisation under attacken så får jag ofta lite problem. Men det blir faktiskt roligare och roligare ju mer jag lär mig behärska kontrollen. Ganska självklart egentligen men knöliga kontroller är ett gissel för en gammal en eller max två knappars spelare :D
Användarvisningsbild
Redreamer
Stormästare
Stormästare

Inläggav bjonte » 27 juli 2020, 20:54

Redreamer skrev:Råkade köpa "The Island of the crused prophet" http://retrogamernation.com/the-isle-of ... ophet-c64/

Känslan är väldigt lik shadow of hawksmill men det är top down perspektiv typ Zelda. En väldigt omfattande manual med historia.

Men det låter ju bra! Det ska bli spännande att höra vad du tycker om det. Jag kan tänka mig att prova det ifall det inte är för mycket av det här med att ducka på alla platser för att hitta alla saker. Jag gillade ju pusselelementen i Shadow over Hawksmill.

Redreamer skrev:Har nu kört igenom halva "The last of us". Fastnar inte riktigt för det.. känns mycket som att jag spelar för att komma vidare, inte för att det är så roligt.

Det kanske inte är din typ av spel. Jag tyckte att det var fantastiskt. Skådisarna är lysande och berättelsen om de båda huvudpersonerna är lysande.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare

Inläggav TBC » 27 juli 2020, 22:19

Sitter också och kör Last of Us nu. Gillar ju stealth-spel, men är ju mest van att spela på PC. Kontrollen är verkligen jobbig, så mycket enklare med mus.
Sen är ju save-systemet lite underligt, men jag har märkt att det är bäst att strunta i att spara, utan bara dö istället.
Men jag måste säga att det ändå är kul, har haft svårt att orka spela på konsoll med är 10 minuter i vanliga fall, men nu blir det nån timme eller så i stöten.
Användarvisningsbild
TBC
Erfaren mästare
Erfaren mästare

Inläggav TBC » 3 augusti 2020, 17:29

Spelade just färdigt The Last of Us nu. Det var ju riktigt bra, ja. :)
Användarvisningsbild
TBC
Erfaren mästare
Erfaren mästare

Föregående

Återgå till Diskussioner om allt möjligt