Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher
kanalje skrev:Det du skulle kunna göra är att modifiera registreringsprocessen så att man måste svara på en Commodore-relaterad fråga som t.om gamla Commodore-användare kan svara på men inte okynnesregistrerare. T.ex man har fem alternativ att välja och ett är rätt. Borde väl åtminstone få bort botar.
User-agent: *
Disallow: /widgets/profile
Disallow: /widgets/groupcp
Disallow: /widgets/memberlist
Disallow: /widgets/post-
Disallow: /widgets/posting
Disallow: /widgets/search
Disallow: /widgets/updates-topic
Disallow: /widgets/stop-updates-topic
Disallow: /widgets/ptopic
Disallow: /widgets/ntopic
Disallow: /widgets/profile
Disallow: /widgets/groupcp
Disallow: /widgets/login
Disallow: /widgets/modcp
Disallow: /widgets/privmsg
Disallow: /widgets/memberlist
Disallow: /widgets/mark-forum
Commodorianen skrev:Tack så mycket, Moppa.
Vad jag försöker göra just nu är att modifiera phpbb-filer så att allt fler saker blir förbjudna att skriva när man registrerar sig, t.ex. lade jag precis till att det är förbjudet att skriva att man är från Nigeria när man registrerar sig efter den senaste spam-användaren som registrerade sig. Även om det de senaste dagarna har minskat antalet spammare som registrerar sig radikalt så är det dock rätt så primitivt att göra så här.
Jag tycker det vore tilltalande med en enkel mod för att lösa problemet. Det borde nog t.ex. hjälpa mycket att göra en mod som lägger till ett extra obligatoriskt fält när man registrerar sig där man måste svara på en enkel fråga, t.ex. vad Sveriges huvudstad heter. Tyvärr har jag dock inte kunskaperna för att göra en sådan mod.
Återgå till Forumet & webbplatsen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst