Aktiva användare i Härnösand/Sundsvall?

Förslag, nyheter, kommentarer och diskussioner om forumet och webbplatsen Commodore 64 - "datorernas folkvagn"

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Aktiva användare i Härnösand/Sundsvall?

Inläggav puttmannen » 14 december 2012, 12:01

Som nyinflyttad i Härnösand är jag nyfiken på om det finns några aktiva användare här i området mellan Härnösand-Sundsvall med omnejd?
Användarvisningsbild
puttmannen
Nybörjare
Nybörjare

Re: Aktiva användare i Härnösand/Sundsvall?

Inläggav sledge » 15 december 2012, 12:14

puttmannen skrev:Som nyinflyttad i Härnösand är jag nyfiken på om det finns några aktiva användare här i området mellan Härnösand-Sundsvall med omnejd?

Inte så himla nära, men jag bor i Köpmanholmen (Örnsköldsvik) som ligger ungefär 8-9 mil norr om Härnösand.
Användarvisningsbild
sledge
Stormästare
Stormästare

Inläggav puttmannen » 15 december 2012, 23:25

Kul! Vad brukar du pyssla med för någonting på din maskin/dina maskiner? Grafik? Kod? :)
Användarvisningsbild
puttmannen
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav sledge » 19 december 2012, 18:16

puttmannen skrev:Kul! Vad brukar du pyssla med för någonting på din maskin/dina maskiner? Grafik? Kod? :)

Jag gillar att göra grafik, även om jag gillar att knåpa lite assembler till och från. Men grafik är det som är roligast förrutom att bara löda lite i hårdvaran och att titta på nya demos och spela spel förstås. Datamys liksom...
Användarvisningsbild
sledge
Stormästare
Stormästare

Inläggav puttmannen » 20 december 2012, 09:59

sledge skrev:
puttmannen skrev:Kul! Vad brukar du pyssla med för någonting på din maskin/dina maskiner? Grafik? Kod? :)

Jag gillar att göra grafik, även om jag gillar att knåpa lite assembler till och från. Men grafik är det som är roligast förrutom att bara löda lite i hårdvaran och att titta på nya demos och spela spel förstås. Datamys liksom...

Trevligt! Har du något smakprov att bjuda på när det kommer till grafik? Jag älskar att titta på nya som gamla demos och är väldigt nyfiken på att komma i gång med assembler på min C64-maskin som jag kom över på en loppis i somras. Har du kanske några tips till mig? :)
Användarvisningsbild
puttmannen
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav sledge » 20 december 2012, 19:26

Du bör kolla in [url]CSDB.dk[/url], för där finns allt som har med scenen att göra. Alla crackade spel, alla demos och sånt finns där. Jag har inte lagt upp alla synder där från tidiga år, men spana in http://csdb.dk/release/?id=58418 på det senaste seriösa som jag gjort.

Sen så har ju Fairligt som grupp gjort härligt mycket genom åren som du måste kolla in: http://csdb.dk/group/?id=20.
Användarvisningsbild
sledge
Stormästare
Stormästare

Återgå till Forumet & webbplatsen