Jag är tokholm

Här kan användare på forumet presentera sig.

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Jag är tokholm

Inläggav tokholm » 2 mars 2010, 20:40

Hej på er. Nu vet jag inte hur aktiv jag kommer vara eftersom mitt commodore-intresse inte har så mycket plats i livet längre - men eftersom jag just nu gör mig av med en massa saker så vaknar det lite igen och då tänkte jag att lite kan man ju dela med sig.
Jag ägde aldrig någon C64, men avundsjukan på kompisarna och alla (kassett)spel gjorde att jag efter ett av mina första riktiga sommarjobb 1987 (eller var det 86?) brände hela lönen på en C128 - till min fars stora förtvivlan ;-)
Sedan rullade det på och jag köpte på mig flera tillbehör och program och använde den ganska flitigt för både spel och främst ordbehandling ända till 1997 då jag flyttade ihop med min flickvän, nu fru. Jag hade också skaffat mig en mac (Powerbook190 som jag också har kvar - har svårt att göra mig av med saker...), vilket gjorde behovet av 128:an mindre. Dessutom började jag jobba "på riktigt" och tiden räckte liksom inte till längre. Särskilt inte till spännande programmeringsprojekt som jag började med ganska sent...
Med undantag för en eller två gånger så har all utrustning stått nedpackad sedan dess i väntan på mer tid och mer utrymme. Jag har roat mig med VICE ibland och att läsa om spel och programmering, men nu är det dags att inse att jag själv inte kommer använda grejerna längre så därför säljer jag allt - VICE och internet får duga i fortsättningen också. Barnen visar inget direkt intresse så det känns onödigt att spara till dem, även om det hade varit kul!
Vi hörs!
Senast redigerad av tokholm 4 mars 2010, 16:45, redigerad totalt 1 gång.
tokholm
Nybörjare
Nybörjare

Re: Jag är tokholm

Inläggav Fanta_gbg » 2 mars 2010, 22:35

välkommen och hoppas dina prylar blir uppackade imellanåt om du inte säljer av allt
// Fanta :roll:

Samlar på Commodore har bla: Vic 20, C64, C64C, C64G, C16, C128, Amiga 500, Amiga 600HD Amiga 1200 och en CD32 alla boxade så såklart :D

Samlar även på MicroProse och SSI spel till C64an och SSI till Amigan
Användarvisningsbild
Fanta_gbg
Commodore-samlande göteborgare
Commodore-samlande göteborgare

Re: Jag är tokholm

Inläggav tokholm » 18 mars 2010, 15:27

Fanta_gbg skrev:välkommen och hoppas dina prylar blir uppackade imellanåt om du inte säljer av allt

Nja, jag gör nog av med det på något sätt - om det nu visar sig att Cmax inte vill ha någon eller några saker :?:
tokholm
Nybörjare
Nybörjare

Återgå till Presentationer av användare