Kreese

Här kan användare på forumet presentera sig.

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Kreese

Inläggav Kreese » 5 mars 2010, 08:32

Detta började som ett inlägg i "När är du född" men blev lite för detaljerat för att skrivas där kände jag... :)

1975 är jag född. I min barndom dreglade jag över C64 och dess spel i Datormagazin. Hade sedan innan en Texas TI/99-4A och kände att jag ville ha nått bättre. Självklart spelade man en del C64 hos kompisar och så. Men i slutändan föll valet på NES och det blev en sådan. Vidare i livet blev det en Atari ST som sedan uppgraderades till en Atari STE. Under min Atari-tid så umgicks jag med en granne som hade C64. Vi brukade spela hemma hos han ibland, och hemma hos mig ibland. Det var lika kul att spela C64 som Atari öven om grafiken var bättre. Det roliga är att jag först nu verkligen ser vilken skillnad det var. :)

Vid ett tillfälle (efter storhetstiden) köpte jag en oboxad C64C utan bandspelare av en kille för en 500-lapp. Farsan blev rasande när han fick reda på detta... Vi åkte tillbaka med den. :(

En annan gång bytte jag ett Sega Master System II mot en C64C. Även denna gång utan bandspelare... Killen ångrade sig efter ett par dagar och bytte tillbaka.

Tredje gången jag hade en C64 i mina ägor köpte jag den av en kille på Vintagegames (precis fått den på kortet som är på min avatar). Det blev denna gången en brödburk. 100 kr för den! Även denna gången utan bandspelare. Jag köpte sen på mig lite spel och ett par bandspelare. Den första var halvkass så jag köpte en till... När jag slutligen fått igång nått blev jag lite halvknäckt, inget ljud. Förmodligen ett trasigt SID-chip. Typiskt. Försökte köpa ett SID chip, men utan att lyckas. Så då sålde jag av allt.

I höstas så köpte jag slutligen en C64C igen! Av Fanta här på forumet. Åkte och hämtade den hos honom och fick den riktigt billigt. 300 kr med lite grejor till, bandare och spel + nån joystick eller kanske till och med två! Tack Fanta! Efter några veckor köpte jag även en diskdrive till min C64. En 1541-II! Även denna gång av Fanta, 400 kr också ett bra pris!

Nu har jag beställt en 1541U-II och det kommer förhoppningsvis tillfredställa alla mina C64 behov. Och denna gången tänker jag INTE sälja av allt. Nu kör jag på, även om det blir ont om stålar, så har jag för många C64 minnen i min barndom att jag inte vill göra mig av med den!
Användarvisningsbild
Kreese
Lärling
Lärling

Re: Kreese

Inläggav hedning » 5 mars 2010, 09:45

Kreese skrev:Nu har jag beställt en 1541U-II och det kommer förhoppningsvis tillfredställa alla mina C64 behov.

Det kommer den att göra. :)
...::] Genesis Project - Accept No Limits [::...
SX-64, C64GS, silver badge c64, Brödbox, C64C, C64G, Drean C64C, VIC20, Plus/4, C16, C116, C128, C128D, Atari 520 STfm, Atari 1040 ST, Atari Falcon 030, Amiga 500, Amiga 600, Amiga 1200, CDTV.
Användarvisningsbild
hedning
Stormästare
Stormästare

Återgå till Presentationer av användare