Bortskänkes: Commodore 128 med defekter

Marknadsplats för datorutrustning och tillbehör, gamla trådar tas bort automatiskt efter 180 dagar

Moderatorer: Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

Bortskänkes: Commodore 128 med defekter

Inläggav elektronhjarnan » 7 oktober 2019, 10:08

Hej! Ny användare just här men för ett antal år sedan var jag tämligen aktiv på Vintagegames med samma användarnamn - några gamla rävar kanske minns mig?

Till saken: Jag har en lätt trasig Commodore 128 med svenskt tangentbord, inklusive nätaggregat, som behöver ett nytt kärleksfullt hem. Maskinen har varit i min ägo sedan 1992. Sist den användes var ca 10 år sedan och då fungerade den utmärkt. Sedan dess har den förvarats i en garderob i lägenheten, dvs skyddad från damm, solljus, temperatursvängningar, fukt och barn. Den har dock två bekymmer:

1) Strömbrytaren har kärvat fast i avstängt läge. Gissningsvis trasig eller åtminstone kraftigt kärvande fjäder. Upptäckte detta nyligen när jag tänkte använda datorn.

2) F1-tangenten har lossnat pga lite omild kontakt med en A500 när jag ställde in datorn på sin lagringsplats. Tangenttoppen medföljer men "plastbenet" är avbrutet.

Utöver det är den fin om än något gulnad och "ran when parked".

Jag är helt ohändig så jag kommer inte att kunna laga den själv. Sälja saker är jobbigt. Slänga den kan jag verkligen inte med att göra. Därför bortskänkes datorn mot avhämtning i Stockholm, om någon vill ha den.
elektronhjarnan
Nybörjare
Nybörjare

Re: Bortskänkes: Commodore 128 med defekter

Inläggav TBC » 7 oktober 2019, 22:44

Jag kan hämta den
Användarvisningsbild
TBC
Erfaren mästare
Erfaren mästare

Re: Bortskänkes: Commodore 128 med defekter

Inläggav elektronhjarnan » 21 oktober 2019, 09:55

Ja här går det inte undan... jag flyttade till ny lägenhet i förra veckan, därav att det har varit lite annat att göra.

Datorn har jag återfunnit men nätagget är fortfarande nedpackat i någon flyttkartong som nog inte är märkt med något mer talande än "samlingar".
elektronhjarnan
Nybörjare
Nybörjare

Återgå till Köp, Byt & Sälj Privat