Mattel Intellivision

Diskussioner om Atari, Apple II, ZX Spectrum, Amstrad CPC, NES, SNES, Megadrive och mer...

ModeratorerCOLON Fanta_gbg, e5frog, stonan, Zlasher

BUTTON_POST_REPLY
Användarvisningsbild
Redreamer
Stormästare
Stormästare
InläggCOLON 1497
Blev medlemCOLON 1 maj 2005, 10:07
OrtCOLON Borås

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av Redreamer »

Har dålig koll på intellivision. Men det ser imponerande ut. :)

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
It always return one day!
Användarvisningsbild
herdware
Stormästare
Stormästare
InläggCOLON 1569
Blev medlemCOLON 6 mars 2008, 21:07
OrtCOLON Nordvästra Småland

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av herdware »

Imponerande!
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare
InläggCOLON 2157
Blev medlemCOLON 17 april 2006, 23:12

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av bjonte »

Galet är det.
carlsson
VIC-20 Guru
VIC-20 Guru
InläggCOLON 2404
Blev medlemCOLON 10 oktober 2007, 16:24
OrtCOLON Västerås
CONTACTCOLON

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av carlsson »

Det är massor av Intellivision-spel på gång, det ena mer avancerat än det andra. Nyligen postades lite test av Shadow of the Beast, fast jag vet inte om det är mer imponerande än Super Mario Bros om man nu ska jämföra de bägge.
Användarvisningsbild
bjonte
Stormästare
Stormästare
InläggCOLON 2157
Blev medlemCOLON 17 april 2006, 23:12

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av bjonte »

Det roliga är att det faktiskt funkar. Det verkar som att mycket faktiskt går att göra.
carlsson
VIC-20 Guru
VIC-20 Guru
InläggCOLON 2404
Blev medlemCOLON 10 oktober 2007, 16:24
OrtCOLON Västerås
CONTACTCOLON

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av carlsson »

Ja. Om det gick att göra anrop till STIC under rasterlinjens gång istället för att man måste vänta på vertikal blankning, skulle det gå att göra ännu mer.
carlsson
VIC-20 Guru
VIC-20 Guru
InläggCOLON 2404
Blev medlemCOLON 10 oktober 2007, 16:24
OrtCOLON Västerås
CONTACTCOLON

Re: Mattel Intellivision

Inlägg av carlsson »

Förresten har några av oss börjat skissa på ännu en programmeringstävling, fast denna gång med hård begränsning på programstorleken till 4 kilobyte eller eventuellt 8 kilobyte om det inte går att kompilera något vettigt som blir mindre än så. Det kanske inte kommer falla alla i smaken, men kan vara en spännande övning, särskilt om man använder IntyBASIC som genererar kraftfulla program men är något bloatat sett till kodstorlek.
BUTTON_POST_REPLY